eFaktura B2B

eFaktura B2B

Med eFaktura B2B (Business - Business) kan du utveksle elektronisk faktura med dine kunder og leverandører.

Elektronisk fakturering gir en mer effektiv fakturahåndtering og gir betydelige besparelser sammenlignet med tradisjonell papirfakturering.
Denne løsningen oppfyller også myndighetenes krav i forbindelse med fakturering til offentlig virksomheter. Denne avtalen inkluderer også eFaktura B2C.

Fordeler for fakturautsteder:

  • Lavere behandlingskostnader
  • Raskere distribusjon av fakturaer - gir raskere innbetaling
  • Reduserte porto- og papirkostnader
  • Mindre papirstrøm i virksomheten
  • Forbedret arkivering
  • Tjenesten kan enkelt kombineres med våre øvrige fakturatjenester

Fordeler for fakturamottaker:

  • Mer effektive arbeidsprosesser
  • Flere fakturaer betales til rett tid
  • Færre konteringsfeil
  • Bedre kontroll på fakturaflyten
  • Økt sikkerhet og kvalitet
  • Tjenesten kan enkelt kombineres med våre skannningtjenester

eFaktura B2C (Business - Customer)

Ved å benytte tjenesten kan din bedrift tilby alle privatkunder å motta eFaktura i nettbanken med ferdig utfylt kundeidentifikasjon (KID), kontonummer og beløp. Din bedrift vil få bedre kvalitet på betalingsinformasjonen (OCR) da feil og manglende utfylling av KID ikke er mulig med bruk av eFaktura.  Dere kan velge å benytte eFaktura i kombinasjon med AvtaleGiro. Les mer om de ulike tjenestene her.

Fordeler:

  • eFaktura gir bedriften kostnadsbesparelser knyttet til print, porto etc.
  • Mer effektiv fakturahåndtering
  • Økt kundetilfredshet - Kunder ønsker å motta eFaktura og har forventning om at bedrifter tilbyr dette

 

Hva passer din bedrift?

eFaktura B2B inneholder ulike tjenester bedriften kan velge:

Webfaktura - løsning for bedrifter med lite fakturavolum

Med Webfaktura kan bedriften lage og sende en enkeltfaktura elektronisk. Krever ingen tilpasninger. Tilsvarende for de som ønsker å motta enkeltfaktura kan vi tilby en Klikk og betal-løsning der man kan motta og betale enkeltfakturaer.

Fakturaportal B2B – løsning for bedrifter med større volum

Med tjenestene Motta eFaktura og Send eFaktura kan bedriften enkelt lage, sende, motta og betale fakturaer til og fra kunder via en fakturaportal.

Fakturafil – løsning integreres i bedriftens egne systemer

Filhåndtering passer for bedrifter som ønsker en løsning integrert med bedriftens regnskapssystem. Det kan sendes fakturaer til både bedrifter og privatpersoner i samme fil.

Løsningene kan også knyttes opp mot Print-tjenesten, det gir bedriften mulighet til å nå ut til alle sine kunder uavhengig av om det er B2B mottakere, B2C mottakere eller i posten – i en og samme filforsendelse.

Tilleggstjenester:

  • Print av utgående faktura
  • Scanning av inngående papirfakturaer for å tilgjengeliggjøre elektronisk
  • Elektronisk arkiv i opptil 10 år

 Ta kontakt med en av våre kunderådgivere for inngåelse av avtale.

eFakturaB2B
Webfaktura / Klikk og betal (sende og motta enkeltfaktura)
Etablering pr.avtale500,-
Månedspris pr.avtale75,-
Transaksjonspris webfaktura (utsendelse) pr.faktura7,50
Transaksjonspris Klikk og betal (motta) pr.faktura5,-
Fakturautsteder / Fakturamottaker via fil eller portal
Etablering pr.avtale5.000,-
Månedspris pr.avtale75,-
Transaksjonspris pr.faktura3,-