OCR/KID

OCR/KID

Spar tid og ressurser på innkreving av utestående fakturaer og oppdatering av innbetalinger til kontoen.

Ved bruk av OCR giro sender dere kunden en faktura med ferdig utfylt kundeidentifikasjon (KID).

Når KID benyttes ved innbetaling får din bedrift en spesifikasjon av innbetalingen på fil (OCR-fil) for automatisk oppdatering av kontoen, og slipper dermed manuell registrering av innbetalingene.

OCR giro passer for alle bedrifter uansett størrelse og kundestruktur, og kan benyttes ved fakturering av både faste og tilfeldige regninger.

Fordeler med OCR giro:

  • Bedre kontroll over utestående fordringer
  • Redusert manuell registrering av innbetalinger
  • Forenklet bankavstemming
  • Bedre purrerutiner
  • Kan kombineres med eFaktura og Avtalegiro
Dersom dere inngår avtale om eFaktura slipper dere å sende ut faktura i posten og sparer dermed portoutgifter.
Bedriften kan også velge Avtalegiro og da vil trekket gå automatisk fra konto.
Det er også mulighet for å kombinere disse to avtalene.
 

Her kan dere kalkulere hvor mye bedriften kan spare ved å inngå OCR avtale.

Kontroller at ditt økonomisystem er tilrettelagt for denne tjenesten.
Ta kontakt med en av våre kunderådgivere for inngåelse av avtale.
OCR - Innbetalingsservice
Etablering1.500,-
Månedspris75,-
OCR-innbetaling m/KID pr.stk.1,50
Returforsendelse fra BBS via telenettet pr.fil10,-