Verdien av en personlig relasjon i banken

Livet er fullt av oppturer og nedturer. Med en personlig kunderådgiver i banken som kjenner deg og din situasjon, kan vi i det minste sørge for at bankbesøk og privatøkonomien din blir en del av oppturene.

dame i sofa med mac og kredittkort.jpg

Da Anita skilte seg fra mannen sin, endret hennes økonomiske situasjonen seg dramatisk. Når man sitter igjen alene med et stort hus og to små barn, er det viktig å lage seg en god og langsiktig plan for økonomien. Dette trenger man ikke å stå alene om. Anita visste dette, og kontaktet banken for å lage en plan.

- Det var en veldig tøff periode, men jeg var opptatt av at jeg skulle greie dette. Jeg tenker ofte på hvor viktig det var for meg at rådgiveren min reddet meg i en slik situasjon.

Anita måtte prioritere det viktigste. Mat og husleie kom først, og bilen måtte hun kvitte seg med.

– I ettertid tror jeg dette var sunt, det å lære seg å leve på et veldig begrenset budsjett, samtidig som man skal forsørge to barn, sier hun.

En rådgiver gjennom livets mange faser

Rådgiverne i banken må kunne gi råd til bankkunder i alle aldre og livssituasjoner. Anita beskriver hvor godt det kjentes å ha den samme rådgiveren som hennes egen far hadde hatt, og tryggheten ved det å kunne snakke med et menneske og ikke bare en chatbot i den situasjonen hun sto i.

- Min far elsket å gå i banken og snakke med rådgiverne i skranken. Ungene mine er oppvokst i den digitale verden, men når vi diskuterer med dem om bank vet jeg at de også har lyst til å snakke med en person som forstår deres situasjon. Jeg tror det er spesielt viktig for unge mennesker å prate med en rådgiver. Det er så viktig at de får hjelp med å planlegge framtiden.

dame i blomsterbutikk.jpg

Møte kundene der de er

Som kunde i Fana Sparebank forteller Anita at hun forventer at rådgiverne tar vare på både store og små. Alle kunder bør være like viktige for banken.

Når man har å gjøre med så mange forskjellige behov er det viktig å møte kundene der de er, skulle det være via nettmøte, telefon, i filialen, eller hjemme hos kunden. Med bankbilen vår kjører vi for eksempel hjem til de kundene som ikke er helt digitale ennå, og som vil lære mer om bruk av nettbank.

- Dersom jeg skulle komme i en vanskelig livssituasjon igjen, har jeg en forventning om at rådgiveren min vil ta meg imot som jeg er, og være positiv og villig til å finne en løsning som passer for meg.

Anita setter fortsatt pris på at det sitter ekte mennesker i skranken på Nesttun.

- I dag har jeg stabil økonomi og mindre behov for å ta direkte kontakt med banken, men jeg setter fortsatt pris på å ha en dedikert person i banken. Jeg føler at rådgiveren min er flink å ta vare på min økonomi og tilbyr relevante tjenester som jeg trenger, avslutter hun med et lite smil.

Vil du snakke med en av våre rådgivere? Book møte her