Nettbank

På denne siden finner du svar på de mest vanlige spørsmål vedrørende Nettbank.

 

Når jeg skal lese kundemeldinger fra banken og klikker på brevikonet i Innboksen, får jeg ikke frem meldingen. Hva skal jeg gjøre?
 

For å lese kundemeldinger må du ha programmet Acrobat Reader installert på din maskin. Har du ikke det, kan du laste det ned fra linken under.

Får du fortsatt ikke lest kundemeldinger, gå opp på Verktøy, velg Alternativer for internett, velg Avansert, gå ned til Sikkerhet (gul hengelås), ta vekk kryss på "Ikke lagre krypterte sider på disken" . Klikk OK.


 
Når jeg bruker NettBanken får jeg av og til en melding om pop-up-blokkering. Hva skal jeg gjøre?

Velg Verktøy, Popup-blokkering, velg slå av popup-blokkering og lagre.


 
Jeg skal godkjenne en eFaktura, hva skal jeg gjøre ?

eFaktura som du ikke har godkjent, finner du igjen på samme side som Forfallsregister. Etter at du har godkjent en eFaktura, vil den flytte seg inn i Forfallsregisteret (på samme side). Når eFakturaen er betalt, finner du den under "Siste transaksjoner". Dersom du ønsker å motta eFaktura fra en ny leverandør, finner du aktuelle leverandører under valget "Forslag til avtaler" i venstremenyen.


Jeg får ikke endret beløp på eFakturaen ?

For å endre beløp på en eFaktura,må du først godkjenne den. Da får du mulighet til å endre beløpet.


Jeg ønsker å opprette ny AvtaleGiro, hvor gjør jeg det?

Dersom du ønsker å inngå avtale om AvtaleGiro med en ny leverandør, finner du aktuelle leverandører i venstremenyen under valget Betalingsavtaler, Forslag til avtaler.

Gratis nedlasting av Adobe Reader
Skriv ut denne siden