SMS-/ Telefonbank

SMS-/ Telefonbank

Send SMS og få saldoen på kontoen i løpet av få sekunder. Mangler du penger kan du hurtig overføre fra en konto til en annen.

Tjenester

SALDO - gir disponibelt beløp og siste transaksjoner. Skriv: saldo 34111056789 521 og send til 26100 (tjeneste konto kode) adskilt med mellomrom.

OVERFØR - mellom egne konti. Skriv: overfør 34111056789 34161234567 2000 521 og send til 26100 (tjeneste fra konto til konto beløp kode) adskilt med mellomrom.

FORFALL - gir oversikt over betalinger til forfall. Skriv: forfall 34111056789 521 og send til 26100 (tjenste konto kode) adskilt med mellomrom.

ENDRE - gir mulighet for endring av personlig kode. Skriv: endre 34111056789 521 489 og send til 26100 (tjeneste konto gml.kode ny kode) adskilt med mellomrom. Tips: Meldinger kan lagres som maler på mobiltelefonen for enklere bruk.

Hvem kan benytte tjenesten?

Tjenestene er tilgjengelig for mobilabonnenter hos Telenor Mobil, Netcom eller operatører som leiekjører i deres SMS-system.

 

Telefonbank

I tillegg til SMS bank har du også tilgang til kontoene dine via Telefonbanken. 

De mest brukte tjenestene:

  • Saldo- og siste transaksjonsopplysninger
  • Overføring mellom egne kontoer
  • Regningsbetaling
  • Godkjenne AvtaleGiro betalinger

Meny Telefonbank

Ring tlf.815 222 55 og tast inn kontonummer og kode. Fra utlandet må du ringe +47 21 49 22 55.
Du får da opplest disponibelt beløp og saldo på kontoen. Du kan nå velge flere forskjellige tjenester, se hele menyen her.

Nyttige tips 

Ved feil inntasting: Tast "*" og gjør inntastingen på nytt. Dersom det er KID på giroen må den registreres ved betaling. Registrer alle tall, også eventuelle nuller som står først i KID-feltet.

TelefonbankVardekontoØvrige
TeleGiro m/KID pr.giro0,-2,50
TeleGiro m/melding pr.giro0,-3,-
Kvitteringsoblat10,- + porto10,- + porto
Ny kodebrikke150,-150,-
SMS-BankVardekontoØvrige
Pr.SMS svarmelding fra banken3,-3,-
I tillegg påløper vanlige SMS-kostnader til mobiloperatør

SMS-/ Telefonbank

  • Hvordan oppretter jeg SMS- og Telefonbank?

    Har du Telebank/Mobilbank bruker du samme kode som på disse tjenestene. Dersom du ikke har denne koden må du ta kontakt med vårt kundesenter, enten via telefon eller chat.

  • Hvor mye koster SMS bank?

    Det koster kr 3 per svar du mottar. I tillegg påløper vanlig SMS kostnader fra din mobiloperatør.

  • Hvor mye koster Telefonbank?

    Se egen oversikt over priser under vår prisliste. I tillegg påløper vanlig telekostnad fra din operatør.

  • Hvordan endrer jeg koden?

    Endre kode gjøres via SMS. Send ENDRE (kontonummer) (gammel kode) (ny kode) til 26100. Husk at det skal være atskilt med mellomrom.