BSU-konto

BSU-konto

Bolisparing for ungdom gir deg høy innskuddsrente og gode lånebetingelser.

Med BSU kan du få inntil 5000 kroner i skattefradrag hvert år, og vi gir deg i tillegg vår beste rente på sparepengene dine.

Fordeler med BSU:

  • Årlig kan du spare inntil 25.000,- til og med det året du fyller 33 år
  • Totalt sparebeløp er kr 300.000,- i tillegg kommer opptjente renter
  • Inntil 5000,- kroner i fradrag på skatten (20 % av årlig sparebeløp)
  • Høy rente på sparepengene dine
  • Gode lånebetingelser, inntil 85 % belåning til god rente
  • Du behøver ikke spare noe fast beløp på kontoen hvert år

Bedre råd på veien

Det kan være lurt å vente med å spare på BSU-konto til du har skattbar inntekt. Dette på grunn av at du da kan dra nytte av alle fordelene kontoen har. Vi anbefaler at du ikke avslutter BSU-kontoen din før du oppnår maks sparebeløp eller alder. Avslutter du kontoen vil du ikke kunne åpne en ny BSU-konto og dra nytte av alle fordelene den gir. Avtalevilkårene for BSU-konto finner du her.

Husk at pengene du sparer kun kan brukes til kjøp av ny bolig eller nedbetaling av boliglån.

 

BSU - Boligsparing for Ungdom
Fra første krone3,00%

Nettbank

  • Hvor lang tid tar det før man får en ny kodebrikke og hva koster det?

    Kodebrikken sendes med posten og tar normalt 2-3 virkedager. For pris se prisliste.

    Prisliste

  • Skulle hatt kontoutskrift fra noen år tilbake i tid, er det mulig?

    Du finner Kontoutskrifter i Arkivet i nettbanken. Der kan du søke kontoutskrifter helt tilbake til 01.05.2004.

  • Jeg har mistet kodebrikken. Hva gjør jeg?

    Ring kundesenter 915 03411, eller send oss en epost.

    Send epost

  • Jeg overførte penger lørdag kveld til annen person, men pengene er ikke kommet på konto enda, og jeg trenger bevis på at beløpet er overført. Hva gjør jeg?

    Lørdag og søndag er ikke «bank» dager og detaljene på en betaling vil ikke bli klar før tidligst mandag ettermiddag. Banken kan heller ikke hente ut mer informasjon om betalingen. Når nettbanken blir oppdatert blir også banken det. Inntil da er det ikke mulig å hente ut kvittering eller lignende.

  • Jeg skal godkjenne en eFaktura, hva skal jeg gjøre?

    eFaktura som du ikke har godkjent, finner du igjen på samme side som Forfallsregister. Etter at du har godkjent en eFaktura, vil den flytte seg inn i Forfallsregisteret (på samme side). Når eFakturaen er betalt, finner du den under "Siste transaksjoner". Dersom du ønsker å motta eFaktura fra en ny leverandør, finner du aktuelle leverandører under valget "Forslag til avtaler" i venstremenyen.

  • Hvordan kan jeg endre beløpet på eFakturaen?

    For å endre beløp på en eFaktura,må du først godkjenne den. Da får du mulighet til å endre beløpet.

  • Jeg ønsker å opprette ny AvtaleGiro, hvordan gjør jeg det?

    Dersom du ønsker å inngå avtale om AvtaleGiro med en ny leverandør, finner du aktuelle leverandører i venstremenyen under valget Betalingsavtaler, Forslag til avtaler.

  • Når jeg bruker NettBanken får jeg av og til en melding om pop-up-blokkering. Hva skal jeg gjøre?

    Velg Verktøy, Popup-blokkering, velg slå av popup-blokkering og lagre.

  • Når jeg skal lese kundemeldinger fra banken og klikker på brevikonet i Innboksen, får jeg ikke frem meldingen. Hva skal jeg gjøre?

    For å lese kundemeldinger må du ha programmet Acrobat Reader installert på din maskin. Har du ikke det, kan du laste det ned fra linken under.

    Får du fortsatt ikke lest kundemeldinger, gå opp på Verktøy, velg Alternativer for internett, velg Avansert, gå ned til Sikkerhet (gul hengelås), ta vekk kryss på "Ikke lagre krypterte sider på disken" . Klikk OK.

    Last ned Adobe her