Oppdatering av kundeinformasjon

I løpet av kort tid vil du som kunde hos oss motta et skjema for oppdatering av kundeinformasjon, dette gjøres i et kundeerklæringsskjema. Bankene i Norge er lovpålagt å innhente og oppdatere informasjon løpende om alle kundene våre. Dette gjelder både for privatpersoner, bedrifter, lag og organisasjoner.

AvtaleGiro

Dersom du velger å bruke AvtaleGiro skjer betalingen automatisk på forfallsdato, og du slipper å tenke på noe annet enn å ha dekning på kontoen din.


Fordeler med AvtaleGiro

  • Du slipper å passe på at regningene blir betalt innen forfallsdato - ved forfall blir kontoen automatisk belastet.
  • Du unngår gebyrer og purringer ved for sen betaling, så lenge du har dekning på konto.
  • Du kan enkelt stoppe eller endre en betaling i mobil- og nettbanken.
  • Du trenger ikke å forholde deg til KID- og kontonummer og annen betalingsinformasjon.

Logg inn og start AvtaleGiro

handler pa nett pa cafe

Ofte stilte spørsmål om AvtaleGiro

AvtaleGiro er en avtale mellom deg og betalingsmottaker for automatisk betaling av regninger.

  • Beløpet er høyere enn din valgte maksgrense for avtalen.
  • Manglende dekning på belastningskonto.
  • Det kan ta inntil 8 uker før betalingsmottaker sender inn første regning.
  • Kontroller med betalingsmottaker at KID-og kontonummer er riktig.

En eFaktura må du selv godkjenne før beløpet trekkes fra kontoen din. En AvtaleGiro blir automatisk trukket fra kontoen, uten at du må godkjenne.

 

En eFaktura er en elektronisk faktura som sendes direkte til nettbankene dine som er registrert med navnet og personnummeret ditt. Har du flere nettbanker, kan du velge hvilken bank og konto du skal betale regningen fra.

 

En AvtaleGiro er en betalingsavtale for automatisk betaling av regninger, knyttet til en bestemt bank og konto.