Oppdatering av kundeinformasjon

I løpet av kort tid vil du som kunde hos oss motta et skjema for oppdatering av kundeinformasjon, dette gjøres i et kundeerklæringsskjema. Bankene i Norge er lovpålagt å innhente og oppdatere informasjon løpende om alle kundene våre. Dette gjelder både for privatpersoner, bedrifter, lag og organisasjoner.

Brukskonto

Med brukskonto får du alle de viktigste banktjenestene du trenger - helt gebyrfritt. Du kan ha så mange brukskontoer du vil - enten du vil bruke den som lønnskonto, eller en ekstra sparekonto.

Du får enkel oversikt over kontoene dine i nett- og mobilbanken, som du selvsagt bruker helt gratis. Med brukskontoen din kan du også helt gebyrfritt betale regninger med Avtalegiro og eFaktura, og du kan overføre fritt mellom dine egne kontoer.

Er du allerede kunde, kan du logge inn i nett- og mobilbanken for å opprette brukskonto.

Vil du bli kunde, kan du trykke på knappen nedenfor.

Opprett brukskonto her

Her ser du de viktigste prisene for vår brukskonto.

 

kaffekopp og mobil
Bilde av Kari Anne

Kari Anne Skaar

Autorisert Finansiell Rådgiver

Book møte

Ofte stilte spørsmål om konto og betalinger

IBAN-nummer er ditt internasjonale kontonummer som du oppgir når du skal motta penger fra utlandet. Bruk vår IBAN-kalkulator for å finne ditt IBAN-nummer.

Har du nettopp vært på butikken eller brukt kortet ditt på nettet, vil pengene bli trukket fra din konto med en gang og beløpet vil ligge som reservert i en periode på 1-6 dager før det blir bokført. Disponibel saldo viser hva du har på konto til enhver tid og er alltid oppdatert, også med reserverte transaksjoner.

Ring døgnåpen sperretjeneste på 915 08989 for å få kortet ditt sperret. Kortet kan også sperres i nett- eller mobilbanken under ‘Mine kort’ i menyen. Det er viktig at du snarest tar kontakt med banken for å få hjelp til å undersøke hva som har skjedd. Vi kan også hjelpe deg med å sperre kortet ditt.

Gå til meny i nettbanken og velg ‘Avtalegiro og eFaktura’ under menypunktet ‘Betalingsavtaler’. Klikk så på ‘Forslag til avtaler’ eller ‘Søk etter tilbyder’. Her vil du få opp forslag til tilbydere eller du kan søke etter tilbyder manuelt. Klikk på tilbyderen og velg ‘Opprett eFaktura’. Du må fylle ut en eFakturareferanse og den kan du finne på tidligere regninger eller ved å kontakte betalingsmottaker.

Dersom mottaker har konto i en annen bank kan det ta opp til 1 virkedag før pengene er på konto. 

Kontoutskriftene finner du i arkivet i nettbanken. Gå til nettbanken og velg ‘Arkiv’. Under dokumenttype velger du kontoutskrift. Du kan søke inntil 1 år per søk, men arkivet strekker seg 10 år tilbake i tid.

Gå til menyen i nett- eller mobilbanken og velg ‘Betalinger til forfall’. Klikk på den betalingen du ønsker å endre på og klikk ‘Endre’. Når du har endret datoen klikker du på ‘Oppdater betaling’.