Oppdatering av kundeinformasjon

I løpet av kort tid vil du som kunde hos oss motta et skjema for oppdatering av kundeinformasjon, dette gjøres i et kundeerklæringsskjema. Bankene i Norge er lovpålagt å innhente og oppdatere informasjon løpende om alle kundene våre. Dette gjelder både for privatpersoner, bedrifter, lag og organisasjoner.

Samle kontoene dine

Det nye EU-direktivet PSD2 gjør det mulig for deg å samle kontoene dine fra andre banker i mobil- eller nettbanken din hos oss.

Legg til kontoer fra andre banker

Nå kan du administrere alle kontoene dine - uavhengig av hvilken bank du bruker. Med noen få tastetrykk har du oversikt over alle kontoene dine, det eneste du trenger å gjøre er å legge til kontoene dine i mobil- og nettbanken din hos oss.

Slik gjør du det: 

Mobilbank:

  1. Logg inn i mobilbanken
    Mobilbank kan lastes ned i App Store (Iphone) eller Google Play (Android)

  2. Velg Kontoer i sidemenyen, deretter velg Andre banker. Gå videre til Legg til konto fra annen bank.

  3. Signer med BankID eller BankID på mobil og følg stegene som vises på din telefon.

  4. Bra jobbet! Du har nå full oversikt over alle dine kontoer på ett og samme sted. 

 

Nettbank:

  1. Logg inn i nettbanken din.

  2. Trykk på Meny oppe i venstre hjørne og velg Kontoer andre banker under Kontoer. Trykk deretter Legg til konto fra annen bank.

  3. Signer med BankID eller BankID på mobil og følg stegene som vises på din telefon.

  4. Bra jobbet! Du har nå full oversikt over alle dine kontoer på ett og samme sted. 

 

Tilgjengelige banker

I løpet av 2019 blir de fleste norske banker tilgjengelige i mobil- og nettbank. For å se hvilke banker som er klare til å dele kontoen din, logger du raskt inn i mobilbanken.

Ofte stilte spørsmål om PSD2 regelverk for betalingstjenester

PSD2 er et nytt EU-direktiv som regulerer betalingstjenester i EU og som er en del av det norske lovverket. Målet med det nye direktivet er å styrke sikkerheten og tilby en enklere bankhverdag for brukerne gjennom en samlet oversikt over alle kontoer de har i ulike banker.

Per dags dato kan du kun hente brukskontoer. 

Per dags dato kan du se alle disponible kontoer, saldo og transaksjoner, og utføre betalinger på tvers av kontoene.

Tjenesten er gratis. Når regningsbetaling blir tilgjengelig derimot, kan kontoeierbank ha gebyrer på sin side.

Ja, det kan du enkelt gjøre ved å trykke på knappen «Fjern konto» i din mobilbank. 

Nei, da må du kontakte den banken kontoen er satt opp i. Vi har ikke opplysninger om dine andre kontoer, det er kun du som har tilgang til dem. 

Ja, per dags dato kan du se transaksjoner 3 måneder tilbake i tid.