Nettbank

Nettbank

Få ryddig og god oversikt over din egen økonomi når det passer deg

Du får enkelt tilgang til kontoer som du eier eller disponerer og dine lån.

Her er noen av tjenestene som du finner i nettbanken:

  • Regningsbetaling til både inn- og utland
  • Opprette avtalegiro og eFaktura
  • Legge til og slette disponenter selv
  • Arkiv med kontoutskrifter og andre meldinger
  • Åpne konto på minuttet
  • Regionsperre
  • Hente PIN-koder til Visa-kortene dine
  • Designe ditt eget Visakort
  • BankID & BankID på mobil
  • SMS-varsling
  • Oversikt over dine forsikringer hos Frende
  • VPS, oversikt over dine fond - handle fond Aksjehandel
  • Tilgang til din Mastercard Gold-konto, med bla oversikt over transaksjoner og skyldig beløp

Avtalervilkår for konto

Ta en titt på vår demo nettbank her.

Hjelp til pålogging

Dersom du bruker fødselsnummer som brukernavn, husk 11 siffer uten punktum. De som benytter foretaksnummer må bruke to nuller foran foretaksnummeret, totalt 11 siffer.

Pålogging med elektronisk kodekort (GO3):

1.Tast inn Brukernavn og ditt personlige Passord

2. Trykk inn knappen til venstre på kodebrikken og tast den 6 siffrede tallkoden som fremkommer inn i feltet for sikkerhetskode. Trykk utfør.

 

Pålogging med engangskodekort:

1.Tast inn Brukernavn og ditt personlige Passord, trykk Utfør.

2. Du vil nå få beskjed om hvilket kodenummer du skal benytte. Finn kodenummeret på enganskodekortet og tast den 4 siffrede tallkoden inn i feltet for Kode nr. xx. Trykk utfør.

 

Pålogging med Digipass sikkerhetskort:

1.Tast inn Brukernavn

2. Tast inn din personlige kode på Digipasskortet. Den 6 siffrede koden som fremkommer tastes inn i feltet for Passord. Trykk utfør.

 

Pålogging til nettbank via iPad

Nå kan du benytte BankID ved pålogging til nettbank på iPad.

Slik gjør du det:

1. Last ned BankID appen (BankID Norge). Dette er en app som du kun laster ned èn gang.

2. Gå deretter til Fana Sparebanks hjemmeside og logg på nettbank (Du vil da bli styrt direkte til BankID påloggingen).

 

For best utnyttelse av sidene må du ha Flashplayer,Adobe Reader og Java installert på din maskin.

NettBankVardekontoØvrige
Nettbankgiro m/KID pr.giro0,-2,50
Nettbankgiro m/melding pr.giro0,-3,-
Overførsel til egen konto/saldoforespørsel0,-0,-
Kvitteringsoblat10,- + porto10,- + porto
Ny kodebrikke150,-150,-
SMS-varsling pris per varsel du mottar3,-3,-
Priser vedr.betaling til utland: se "Andre tjenester, Overførsel utland NettBank"

Nettbank

  • Hvor lang tid tar det før man får en ny kodebrikke og hva koster det?

    Kodebrikken sendes med posten og tar normalt 2-3 virkedager. For pris se prisliste.

  • Skulle hatt kontoutskrift fra noen år tilbake i tid, er det mulig?

    Du finner Kontoutskrifter i Arkivet i nettbanken. Der kan du søke kontoutskrifter helt tilbake til 01.05.2004.

  • Jeg har mistet kodebrikken. Hva gjør jeg?

    Send en epost til post@fanasparebank.no eller ring kundesenter 55919800.

  • Jeg overførte penger lørdag kveld til annen person, men pengene er ikke kommet på konto enda, og jeg trenger bevis på at beløpet er overført. Hva gjør jeg?

    Lørdag og søndag er ikke «bank» dager og detaljene på en betaling vil ikke bli klar før tidligst mandag ettermiddag. Banken kan heller ikke hente ut mer informasjon om betalingen. Når nettbanken blir oppdatert blir også banken det. Inntil da er det ikke mulig å hente ut kvittering eller lignende.

  • Jeg skal godkjenne en eFaktura, hva skal jeg gjøre?

    eFaktura som du ikke har godkjent, finner du igjen på samme side som Forfallsregister. Etter at du har godkjent en eFaktura, vil den flytte seg inn i Forfallsregisteret (på samme side). Når eFakturaen er betalt, finner du den under "Siste transaksjoner". Dersom du ønsker å motta eFaktura fra en ny leverandør, finner du aktuelle leverandører under valget "Forslag til avtaler" i venstremenyen.

  • Hvordan kan jeg endre beløpet på eFakturaen?

    For å endre beløp på en eFaktura,må du først godkjenne den. Da får du mulighet til å endre beløpet.

  • Jeg ønsker å opprette ny AvtaleGiro, hvordan gjør jeg det?

    Dersom du ønsker å inngå avtale om AvtaleGiro med en ny leverandør, finner du aktuelle leverandører i venstremenyen under valget Betalingsavtaler, Forslag til avtaler.

  • Når jeg bruker NettBanken får jeg av og til en melding om pop-up-blokkering. Hva skal jeg gjøre?

    Velg Verktøy, Popup-blokkering, velg slå av popup-blokkering og lagre.

  • Når jeg skal lese kundemeldinger fra banken og klikker på brevikonet i Innboksen, får jeg ikke frem meldingen. Hva skal jeg gjøre?

    For å lese kundemeldinger må du ha programmet Acrobat Reader installert på din maskin. Har du ikke det, kan du laste det ned fra linken under.



    Får du fortsatt ikke lest kundemeldinger, gå opp på Verktøy, velg Alternativer for internett, velg Avansert, gå ned til Sikkerhet (gul hengelås), ta vekk kryss på "Ikke lagre krypterte sider på disken" . Klikk OK.