Økende omsetning for fornøyde bedriftskunder

Da Nilsen & Sture Betong AS startet opp i 2004 hadde eierne Bjarte og Jørgen et mål om å tjene til livets opphold, og ellers ha mye fri. Det siste gikk rett i vasken. Veien var kort fra kontor på varmtvannstanken hjemme, til nye kontorlokaler finansiert av Fana Sparebank.

Mann med vernehjelm ser utover byggeprosjekt.jpg

"

Jeg sa til min kone: gi meg to år til fullt jobbfokus. Det sier jeg fortsatt.

Bjarte

Hater papirarbeid

Da de to eierne Bjarte Nilsen og Jørgen Sture startet opp bedriften i 2004, oppstod arbeidsfordelingen raskt av seg selv.

– Vi merket fort at Jørgen var litt mer strukturert enn meg. Han samlet papirer og kvitteringer i en perm, mens jeg kastet dem i en pose og leverte posen rett videre til regnskapsføreren, forteller Bjarte og ler.

Så hvordan har det seg at Bjarte er den som sitter mest på kontoret i dag, mens Jørgen stadig er ute i felten?

– Jeg bare hater papirarbeid! utbryter Jørgen.

Og så enkelt var det egentlig. Noen måtte gjøre papirarbeidet, og det skulle i hvert fall ikke bli Jørgen. Han ville ut å jobbe med betongarbeid og støping. Denne arbeidsfordelingen skulle vise seg å bli gull verdt for bedriften.

En eier ute og en eier inne

Med Bjarte på kontoret og Jørgen ute i felten, har de to eierne full kontroll på virksomheten. Driftsleder Bård tror dette er mirakelformelen som gjør at bedriften ledes så godt.

– Begge to er faglig dyktige. Bjarte har en gründer i magen og vil hele tiden utforske nye muligheter, mens Jørgen er den som holder ham litt i tøylene, sier Bjarte. Jørgen er en jordnær type som helst vil jobbe ute med gutta, det gir ham en unik innsikt i hvordan de ansatte har det på jobb.

Menn i bedriftsbesøk.jpg

Totalkunde i Fana Sparebank

På spørsmål om hvorfor Nilsen & Sture Betong valgte å gå inn i samarbeid med Fana Sparebank, trekker Bjarte og Jørgen frem den nære kontakten man får med kundeansvarlig.

– Man sender ikke en SMS til kundeansvarlig i en svær bank. Men hos Fana Sparebank er det bare å sende en SMS direkte til Rune, sier Jørgen. Dette enkle og jordnære forholdet til samarbeidspartnere reflekterer kulturen i Nilsen & Sture Betong.

Bjarte legger til at kundeansvarlig forsto hva de ønsket seg, og var positiv til planene.

- I en mellomstor bank er det kjapp responstid og korte beslutningslinjer. Dette passet en rask nykommer som oss godt, sier han.

Doblet omsetning på fire år

Vi i banken er selvsagt over gjennomsnittlig interessert i hvordan denne bedriftskunden har klart å få omsetningen til å skyte så til de grader fart de siste årene. Bjarte forteller at ærlighet er en del av oppskriften.

– Vi kaller en spade for en spade, og har opparbeidet oss et godt rykte i markedet. Vi har vært opptatt av å ikke ta på oss arbeid vi ikke vet sikkert at vi kan levere kvalitet på, og passet på å ikke trakke i andre sitt bed.

Med disse verdiene som grunnlag har prosjektene ballet på seg, og bedriften har vokst raskt.

Bil paa tak.jpg

I bedriftens spede start jobbet Bjarte og Jørgen fra bilen. Den første bedriftsbilen har etter lang og tro tjeneste fått hedersplass på taket.

Kvalitet i alle ledd

I tillegg til at Bjarte og Jørgen er tett på kollegene sine og raskt kan snappe opp eventuelle bølger, står kunden alltid i fokus. Pålitelighet og kvalitet er bedriftens kundeløfte, - god kvalitet, levert til avtalt tid. Nilsen & Sture Betong er bevisst på hva bedriften er best til, og hva som skal utvikles fremover.

– Vi jobber med alle typer bygg, store og små prosjekter, og vi er best på bakken. Målet er å få mer kompetanse videre oppover i høyden. Det viktigste er at vi klarer å opprettholde topp kvalitet og fornøyde kunder, sier Jørgen.

"

Vi er best på bakken, og skal bygge oss oppover.

Jørgen

Så dersom du skal støpe mur, bytte en peis, lage en trapp, eller flise et bad – vet du hvem du kan snakke med. Bjarte styrer butikken, Jørgen støper muren, og du kan tenke på andre ting. 

Ønsker du å undersøke bedriftslån? 

Kontakt en rådgiver